سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سابقون

دین از سیاست جدا نیست

البته در اذهان بسیارى بلکه اکثرى ، بیشتر از مردم ، بیشترى از اهل علم ، بیشترى از مقدسین این است که اسلام به سیاست چه کار دارد، اسلام و سیاست جداست از هم . همین چیزى که حکومت ها نمى گذارند، همین که از اول القاء کردند این اجانب در اذهان ما و حکومت ها در اذهان ما که اسلام به سیاست ، آخوند چه کار دارد به سیاست . فلان آخوند را وقتى عیبش را مى گیرند مى گویند: آخوند سیاسى است ، اسلام مى گویند از سیاست کنار است ، دین على حده است ، سیاست على حده ، اینها اسلام را نشناخته اند. اسلامى که حکومتش تشکیل شد در زمان رسول الله و باقى ماند این حکومت به عدل یا به غیر عدل و در زمان حضرت امیر بود باز حکومت عادله اسلامى بود،

یک حکومتى بود با سیاست با همه جهاتى که بود. مگر سیاست چى است ؟ روابط مابین حاکم و ملت ، روابط ما بین حاکم با سایر حکومت ها - عرض مى کنم که - جلوگیرى از مفاسدى که هست ، همه اینها سیاست است احکام سیاسى اسلام بیشتراز احکام عبادى آن هست .کتابهائى که اسلام در سیاست دارد بیشتر از کتابهائى است که در عبادت دارد. این غلط را در ذهن ما جاى گیر کردنده اند و حتى حال باورشان آمده است

آقایان به اینکه اسلام با سیاست جداست ، یک احکام عبادى است مابین خود و خدا، بروید توى مسجدتان و هر چى میخواهید دعا کنید، هر چه مى خواهید قرآن بخوانید ما هم با شما کار نداریم اما این اسلام نیست اسلام در مقابل ظلمه ایستاده است ، حکم به قتال داده ، حکم به کشتن داده ، در مقابل کفار و در مقابل متجاسرین و کسانى که چیز هستند احکام دارد. این همه احکام در اسلام نسبت به اینها هست ، این همه احکام حکم به قتال و حکم به جهاد و حکم به اینها هست ، اسلام از سیاست دور است ؟! اسلام فقط این مسجد رفتن و قرآن خواندن و نماز خواندن است ؟ این نیست ، این احکام را دارد و باید این احکام هم اجراء بشود.

باید اعتراض شود

فردا هم در تهران خداى نخواسته این کار خواهد انجام گرفت و نه آخوندى و نه سیاسیى و نه دکترى و نه مهندسى و نه دیگرى اعتراضى نمى کند. اینها باید اعتراض بشود. باید گفته بشود. اگر ملت همه با هم ، ملت همه با هم مطلبى را اعتراض کنند و احکام اسلام را بایستند و بگویند، امکان ندارد یک همچو قضایائى واقع بشود. اینها واقع مى شود از سستى ما و از ضعف ما و استفاده از ضعف ما.

مى گویند اینها دسته اى هستند ضعیف و بیچاره ، در صورتى که قوه دارید شما، شما پشتوانه تان ملت است ،

ملت مسلمان است ، این ملت مسلمان علاقه دارد به اسلام ، علاقه دارد به روحانى اسلام . روحانى اسلام باید خدمت بکند، اگر خدمت نکند مردم عمل روحانى با او نمى کنند.

 

اسلام ، جامع تمام جهات مادى و معنوى

در هر صورت ، اسلام همه این معانى را دارد و جامع تمام جهات مادى و معنوى و غیبى و ظاهرى هست براى این که انسان داراى همه مراتب است و قرآن کتاب انسان سازى است . انسان چون بالقوه همه مراتب را دارد، کتاب خدا آمده است که انسان را انسان کند و همان طورى که جامعه اش را اصلاح بکند خودش هم کامل کند تا برسد به مرتبه عالى . و نباید آن طایفه به این طایفه تعرض کند و این طایفه به آن طایفه . اینها هر کدام مساله اى است براى خودش مستقل ، مساله است على حده ، تو عقلت نمى رسد که مثلا فقه چیست ، چرا به فقه جسارت مى کنى ؟ تو عقلت نمى رسد، تو عقلت نمى رسد به فلسفه و مافوق فلسفه ، چرا جسارت به اصحاب آن مى کنى ؟ عقلت نمى رسد. آن هم که نمى تواند بفهمد که این طایفه چى مى گویند و اینها دنبال چى هستند، آن هم حق اعتراض ندارد، این هم شاید فکرش کوتاه باشد.

دست به دست هم دهید و از زیربار بیرون روید

اینها همه باید دست به دست هم بدهند، باید اجتماع کنند، فقیهش با مهندسش ، با دکترش ، با محصلش ، دانشگاهى با مدرسه اى دست به دست هم بدهند تا بتوانند یک کارى انجام بدهند و بتوانند از زیر این بارهائى که به آنها تحمیل دارد مى شود و هر روز زیادتر مى شود، از زیر این بارها بیرون بروند و نمى کنند! من نمى دانم چرا؟!

حالا یک قدرى شروع شده است در ایران ، یک مقدارى شروع شده ، و فرصتى پیدا شده و امید است ان شاء الله که فرصت هاى خوب پیش بیاید. ان شاء الله خداوند تبارک و تعالى به همه شما توفیق بدهد و اسلام را تایید کند و علماى اسلام را تایید کند و محصلین را تایید کند و مسلمین را تایید کند.

والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته


ارسال شده در توسط پلاک