سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سابقون

سلام رفقا!

این روزا بدجور حالم گرفته است، یکی از دلایلش مطالب زیره، گذاشتم شما هم حالتون گرفته شه.منتظر جوابهاتون می مونم.فکر کنم هر سه - چهارنفر بتونیم یه بچه رو تقبل کنیم.

اخبار ایران : قبیله‌ای غارنشین در ارتفاعات شهر جیرفت و عنبرآباد کشف شد

"علی زادسر" نماینده جیرفت در مجلس شورای اسلامی از کشف یک شروستا با مردمی غارنشین در ارتفاعات نزدیک عنبرآباد خبر داد.

وی که درحاشیه جلسه علنی روز سه شنبه اظهار داشت : سربازان گمنام وزارت اطلاعات از زمستان ? ????روستایی را در ? ???کیلومتری شهرستان عنبرآباد کشف کرده‌اند.

وی افزود: اهالی روستای تازه کشف شده مانند غارنشین‌ها برهنه بوده و از برگ درختان تغذیه می‌کنند.

نماینده جیرفت نام روستای مذکور را " پید نکوپیه" ذکر کرد وگفت: این روستا در دل کوه واقع شده که حدود ? ???نفر درآن زندگی می‌کنند و هرگز از دره‌ها و بیشه‌های محل سکونت خود خارج نشده‌اند.

زادسر درادامه به‌نقل مطالبی از قول کسانی که به روستای مذکور رفته‌اند پرداخت و اضافه کرد: ساکنان این روستا هیچ اطلاعی از خدا دین، اسلام و ولایت ندارند و هرگز در طول عمر خود وسیله نقلیه ندیده‌اند.

وی افزود: حتی در طول زندگی خود از دارو و دکتر نیز استفاده نکرده‌اند که باید از کشف آنها پس از این همه سال ابراز تاسف کرد.

نماینده جیرفت گفت : از جمعیت ? ???هزار نفری جنوب کرمان ? ???هزار نفر کپرنشین هستند و هنوز روستاهای کشف نشده در آنجا یافت می‌شود.

زادسر ازهیات دولت خواست جهت رسیدگی به مشکلات استان کرمان ازجمله رفع خشکسالی و بهبود وضعیت راه‌های آن اعتبارات لازم را اختصاص دهد.

    http://asemoni.com                                               ????/?/?        

...مسلمان نیستید!

امیرالمومنین(علیه السلام):

فان للاقصی منهم مثل الذی للادنی

دورترین نقطه حکومت اسلامی با نزدیکترین نقطه ،از لحاظ سهم و حقوق باید مساوی باشد.

ازنگاه فقهی داریم که اگر فقیری فقرش به حد اضطراربرسد(حد اضطرار یعنی اینکه جان فرد در خطر باشد حال یا به خاطر نرسیدن دارو یا نبود آب و غذا یا زندگی در مکانی صعب العبور با موجودات گزنده یا...جان فردی در خطر باشد)کمک کردن به او اول بر دولت اسلامی و ثانیا بر همه مسلمین واجب کفایی است.ولو آن فقیر کافر ،یهودی،مسیحی یا زرتشتی باشد.فقط دو گروه از این قاعده مستثنی هستند:1-ناصبی ها که به اهل بیت(ع) دشنام می دهند.2-کفار حربی،یعنی کفاری کهدر حال جنگ با مسلمین هستند.

در سفری که نوروز امسال با برادرم جهت کمک رسانی اقلام غیر نقدی(برنج و روغن و لباس و دمپایی و...) به عنبرآباد جیرفت کرمان رفتیم ،انتظار داشتیم که تفاوت چشمگیری با سال1381 که برای اولین بار از طرف بسیج طلاب مدرسه علمیه معصومیه قم به منطقه اعزام شده بودیم داشته باشد .باورمان نمی شد،اصلا باور کردنی نبود .فاجعه بود احساس کردیم وارد آفریقا شده ایم. مردمانی بسیار نا امید که فقط مرگ خود را روز شماری میکردند.

15 سال از خشکسالی عنبرآباد می گذرد و تمام درختان وباغ ها و دامهای آنها از بین رفته و به خاک سیاه نشسته اند.اکثر کپر نشین بودند. البته احمدی نژاد اولین رئیس جمهوری بود که به عنبرآباد رفته بود و شروع کرده بودند به طرح کپر زدایی و ساخت مسکن. اما اوج فاجعه آنقدر زیاد است که به این راحتی ها جبران کمک کاری 25 سال گذشته را نمی کند. آنهایی که با کلاس بودند حمام و دستشویی شان کپری بود.

راهنمای بومی که همراه ما بود وعده نان و دوغ محلی را به ما می داد برای ناهار و ما فکر می کردیم دسر غذایمان خواهد بود اما نه!حقیقتا بهترین نوع غذایشان برای ما که برایشان مهمان خیلی عزیزی بودیم همین بود:نان و دوغ محلی.

چطور میتوانی تصور کنی از 82000 نفر جمعیت کل عنبر آباد ،30000نفر بحران زده ،1000یتیم و 250یتیم بدون حامی باشد.

داشتیم برنج وروغن توزیع می کردیم . پیرزن آمد و در خواست کرد بهش دادیم . دوباره درخواست کرد اگر می دادیم به بقیه نمی رسید . امتناع کردیم. دنبالمان دوید، دلمان سوخت پیاده شدیم و یواشکی که بقیه نفهمند مقداری ارزاق به او دادیم، اما می گفت تعداد افراد خانواده اش زیاد است وما آنقدر نداشتیم که بیشتر به او بدهیم . حرکت کردیم و او دوباره شروع کرد دویدن به دنبال ماشین .پیرزن بود. اخویم طاقت نیاورد گفت نگه دار . از روستا کمی دور شده بودیم ،ماشین نگه داشت و دوباره به پیرزنی خسته و ناامید بسته ای دیگر دادیم آنقدر این صحنه دویدن او دردناک بود که من گریه ام گرفت و نمی توانستم جلوی خودم را بگیرم. از اینکه بعد از سی سال از انقلاب من روحانی با لباس روحانیت به عنوان نماینده نظام می خواهم یک کیسه برنج 5 کیلویی و روغن 20 کیلویی به پا برهنگانی بدهم که قرار بود ولی نعمتان ما باشند.

چقدر سوختم وقتی از زبان فرماندار عنبر آباد شنیدم که یک بچه به خاطر اینکه مادرش به او 500تومان نداده بود ،می رود پشت کپر و خودش را می سوزاند.

چقدر آتش گرفتم وقتی شنیدم دست و پا و صورت خیلی از بچه ها و دخترها به خاطر آتش گرفتن کپر سوخته است.

واین جمله پدر یتیمان به یادم آمد که اگر کسی به خاطر اینکه در کشور اسلامی خلخالی از پای زن ذمه بیرون بکشند بمیرد ،رواست.

وخجالت کشیدم از اینکه چرا هنوز زنده ام و اینقدر سنگ دل و بی درد.(من اصبح و لم یهتم بامور المسلمین فلیس بمسلم) آقا رسول الله (ص) فرمود:کسی که صبح کند و به امور مسلمین همت نکند مسلمان نیست.

(من سمع منادیا ینادی للمسلمین فلم یجبه فلیس بمسلم) کسی که ندای مسلمانی را بشنود و به کمکش نشتابد مسلمان نیست.

ای خواهر وبرادر مسلمان!

اگر نمی توانی کمک کنی ،داد که میتوانی بزنی. نکند که مصداق این آیه شریفه باشی که (فلا یحض علی طعام المسکین)-سوره ماعون

از تمامی کسانی که می خواهند به وظیفه خود عمل کنند دعوت می کنیم حداقل در طرح اکرام ایتام عنبر آباد جیرفت کرمان شرکت نمایند :

شماره حساب طرح اکرام کمیته امداد منطقه محروم عنبرآباد جیرفت کرمان   سپهر صادرات0101423930008

کد بانک 603

مجری طرح اکرام در کمیته امداد عنبر آباد برادر عادلی 09139572645

پیگیری اجرای طرح اکرام محمدرضا فراهانی09108051182

لازم به ذکر است مبلغ واریزی ماهیانه برای هر یتیمی قانونا باید 15000تومان باشد و اگر کسی نمی تواند مستقلا متقبل یک یتیم شود به شکل گروهی می توانند متقبل یک یتیم شوند . و هر وقت که اراده نمودند می توانند فرزند معنوی خود را با دیدار خود شاد نمایند.

                                                                               بسیج مدرسه علمیه معصومیه

                                                                                               محمدرضا فراهانی

                                                                                               نشریه شماره 46 راه

 

 

 


ارسال شده در توسط م . کاظم زاده