سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سابقون

سلام دوستان.بالاخره منم نتدار! شدم.لطفا با دقت این پیامها رو بخونید و نظر بدید تا در استخراج پیامهای بعدی از نظراتتون استفاده کنم...

صحیفه نور ج 5 صفحه 183  تاریخ: 57/12/18
شهادت‚ یک شیوه مرضیه در تاریخ شیعه
    ما باکی از این نداریم که خون های طیب جوان های ما در راه اسلام ریخته شده است‚ باکی از این نداریم که شهادت نصیب عزیزان ما شده است. این یک شیوه مرضیه ای است که در شیعه امیرالمومنین از اول پیدایش اسلام تاکنون بوده است. اسلام با حماسه شیعه همیشه مقارن بوده است. در صدر اسلام امیرالمومنین سلام الله علیه بزرگمرد اسلام‚ بزرگمرد دنیا‚ با مجاهدات بزرگ خود اسلام را رشد داد‚ اسلام را شکوفا کرد. امیرالمومنین سلام الله علیه با شیعه بزرگوار خود در جنگ ها بزرگ اسلام پیشقدم بود. اولاد طاهرین او مثل سیدالشهدا سلام الله علیه که قیام و نهضت کرد و خون خود را در راه اسلام داد‚ یا سایر ائمه ما که در پشت پرده تقیه‚ اسلام را ترویج و قرآن را تایید کردند‚ پس از آنها تنها طایفه ای که با جباران و با دیکتاتورهای عصر مقابله و معارضه کردند‚ همین شیعیان علی علیه السلام بود‚ قیام های پی در پی تا عصرهای اخیر‚ باز شیعیان علی علیه السلام بودند که مقابل جباران ایستادند و قیام کردند. در عصر ما هم شما شیعیان بزرگ اسلام تنها طایفه ای هستید که در مقابل دیکتاتورها و در مقابل ابرقدرت ها ایستادید و با مشت خود و با مشت فشرده خود بر تانک ها و توپ ها غلبه کردید. اسلام به واسطه طایفه شیعه زنده است‚ قیام های پی درپی شیعه علی علیه السلام اسلام را زنده کرده است.

 

صحیفه نور ج 5 صفحه 125  تاریخ:  57/12/10
اسلام عزیزتر از آن است که ما خوف داشته باشیم که خونمان یا جوانانمان در راه او شهید شود‚ اسلام شهیدان زیاد داشته است امیرالمومنین سلام الله علیه شهید اسلام است و برای اسلام شهادت پیدا کرد. حسین بن علی(ع) در راه اسلام شهید شد ما باکی از شهادت نداریم‚ ما باکی از کشته دادن نداریم. شما ملت ایران که با خون خود‚ با جوان های خود‚ اسلام را بیمه کردید‚ دست اجانب را قطع کردید‚ شما بر همه ما منت دارید‚ من از همه شما منت می کشم‚ من خادم همه شما هستم‚ من نمی توانم شکر این نعمتی که به ما داده است و آن غیرتمندان ایران‚ سرتاسر ایران است‚ نمی توانم از عهده شکر آنها برآیم

صحیفه نور ج 5 صفحه 142  تاریخ:  57/12/14
اگر بخواهید به اسلام و ملت خودتان خدمت بکنید‚ اگر بخواهید خدمت شما دوام داشته باشد‚ اگر بخواهید خدمت شما پیش خدای تبارک و تعالی اجر داشته باشد‚ مقصد را مقصد الهی کنید‚ برای خدا قدم بردارید‚ مجاهده را برای خدا بکنید. پاسداری را برای خدا بکنید.
  شما زحمت خیلی می کشید‚ زحمت خیلی کشیدید‚ شما به اسلام حق دارید‚ لکن جهاد کنید‚ جهاد نفس کنید. این شب زنده داری ها که الان مجاهدین ما دارند می کنند‚ در این دل های شب با خدای تبارک و تعالی مناجات کنید‚ از خدا بخواهید که شما را توفیق بدهد و توفیق شهادت بدهد‚ توفیق عزت بدهد‚ شهادت عزت شماست‚ شما نترسید از هیچ چیز و شما طبقه ملت که حقیقت ملت شما هستید‚ واقعیت ملت عبارت از همین توده است‚ همین کارگر و صانع و بازاری و این صنف اداری و کشاورز و اینها توده حقیقی ملت است‚ آنها که چپاول ها را کردند و رفتند از ملت ما نیستند‚ شما از هیچ چیز نترسید که با قدرت ایمان بر همه مشکلات انشای الله غلبه خواهد شد.


صحیفه نور ج 5 صفحه 242  تاریخ: 58/1/13

 رمز پیروزی ما با وحدت کلمه ملت و اتکال به خدای تبارک و تعالی و قوت ایمان بود. قوت ایمان در ملت ما طوری بود که شهادت را سعادت می دانستند و دنبال شهادت بودند و خوف از مرگ نداشتند و لهذا مشت های اینها بر تانک ها غلبه کرد. باید ملت های دیگر‚ ملت فلسطین وحدت کلمه پیدا بکنند و اتکال به خدای تبارک و تعالی. این رمز پیروزی در هر جا پیدا بشود‚ پیروز خواهند شد. باید ملت عزیز فلسطین ما با وحدت کلمه و اتکال به خدای تبارک و تعالی‚ توجه به روحانیت‚ توجه به معنویت‚ توجه به خدای تبارک و تعالی کنند تا پیروز شوند. من از خدای تبارک و تعالی خواهانم که ملت های مستضعف همه پیروز شوند. 
   ما اسرائیل غاصب را محکوم می کنیم
    من از سال های بسیار طولانی شاید بیست سال قبل نسبت به فلسطین و نسبت به اسرائیل و نظرهای خودم را کرارا گفته ام و حالا هم می گویم‚ ما اسرائیل را محکوم می کنیم. اسرائیل غاصب و در محلی که آمده است به طور غصب آمده است و قدس باید نجات پیدا بکند و اسرائیل را براند. دول عربی باید با هم اجتماع کنند و اسرائیل را از زمین های خودشان برانند و دست مستعمرین را کوتاه کنند. من از خدای تبارک و تعالی خواهانم که به این آمال ما برسیم و ما و شما در قدس هم را ملاقات کنیم. 
   والسلام علیکم و رحمتالله و برکاته 

 *** صحیفه نور ج 5 صفحه 257  تاریخ: 58/1/17

تحول اسلامی و روحیه فداکاری موجب غلبه ما شد
    این کار‚ کار الهی بود و این هم برای این بود که اجتماع ما‚ این جمعیت ما جوری شده بود و متحول شده بودند‚ که این تحول باز تحول اسلامی بود‚ جوری شده بودند که شهادت را برای خودشان یک فوز عظیم دانستند. - یک جوان - من در نجف بودم‚ یک جوان خیلی زیبا و در سن بین بیست تا سی آمد پیش من و مرا قسم داد که شما دعا کنید که من شهید بشوم. این روحیه مادرهائی که دو‚ سه تا از بچه هایشان را داده بودند‚ وقتی که به ما می رسیدند می گفتند که این فدای اسلام و من باز یکی دارم که آن هم باز می خواهم شهید بشود. یک همچو روحیه فداکاری یعنی همان روحیه ای که در زمان رسول الله(ص) برای مردم پیدا شده بود و در ظرف نیم قرن مسلمین را بر تقریبا دنیای آن روز غلبه داد‚ این روحیه در ملت ما پیدا شده بود که خودشان را با شوق و اشتیاق می خواستند فدا بکنند‚ آنچه ما را غلبه داد این روحیه بود‚ فلسفه نبود‚ جهان بینی نبود‚ اسلام شناسی نبود‚ هیچ این حرف ها نبود‚ این روحیه که در ملت پیدا شد و این تحرکی که پیدا شد یک مطلب غیبی بود که در ظرف مدت کوتاهی یک همچو تحول روحی در جمعیت پیدا شد و ما تا اینجا که آمدیم‚ با این تحول روحی همراه هستیم...


صحیفه نور ج 6 صفحه 17 تاریخ   58/1/26
رمز پیروزی نهضت‚ وحدت کلمه و اتکال به خدا و استقبال از شهادت بود 
  رمز پیروزی امروز ما این است که اتکا به خدای تبارک و تعالی داشتیم. رمز پیروزی ما این است که جنبه فقط سیاسی نبود‚ فقط برای نفت و امثال اینها نبود‚ جنبه‚ جنبه معنوی بود‚ اسلامی بود‚ جوانان ما آرزوی شهادت می کردند‚ جوانان ما شهادت را استقبال می کردند همانطور که در صدر اسلام سربازهای اسلام شهادت را استقبال می کردند. سربازان ما از شهادت باک ندارند برای اینکه مردن را یک چیز فنا شدن نمی دانند. سربازان ما شهادت را سعادت می دانند و برای این سعادت کوشش می کنند. رمز پیروزی‚ اتکای به قرآن و این شیوه شیعه مقدس که شهادت را استقبال می کردند‚ بوده‚ خوف در دل آنها نبود‚ در عین حال که تانک ها و مسلسل ها به روی آنها آتش می گشود آنها استقبال می کردند‚ خوف نداشتند. مشت بر تانک غلبه کرد‚ مشت بر مسلسل غلبه کرد‚ مشت بر ابرقدرت ها غلبه کرد. این رمز را حفظ کنید‚ این رمز پیروزی را تا حفظ کنید پیروز هستید. ملت ما تا با خداست پیروز است. ملت ما تا پناهگاه او اسلام است پیروز است. پرچم قرآن تا بر فراز سر ملت ماست پیروز است. این رمز را حفظ کنید‚ توجه داشته باشید که نهضت های سابق نهضت هایی بود که یا سیاسی بود یا نیمه اسلامی. نهضت امروز تمام اسلامی است‚ نهضت امروز برای خداست‚ همه فریاد می زنند اسلام‚ همه فریاد می زنند جمهوری اسلام. این رمز است که ما را پیروز کرد و شما هم این رمز را حفظ کنید. 

 

 


ارسال شده در توسط نازنین فاطمه