سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سابقون

صحیفه نور ج 5 صفحه 75 تاریخ: 57/11/23

خداوند شما را پایدار نگه دارد. خداوند اسلام را عظمت بدهد. پیروزی شما پیروزی بزرگ اسلام است و از این به بعد توجه بسیاری از امور لازم است که عمده آن توجه به حفظ وحدت کلمه است. ما در بین مبارزه هستیم و باز محتاج به وحدت کلمه هستیم‚ باز باید همه اقشار با هم برادروار و در کنار هم آماده باشند برای مبارزه و جلوگیری از تشتتات و اختلافات. اگر خدای ناخواسته اختلافات پیدا شوند‚ معلوم نیست که ما به پیروزی نهایی برسیم. من به همه ملت توصیه می کنم که به همین نحو که تاکنون به وحدت کلمه خودشان ادامه داده اند از این به بعد هم ادامه دهند. همین طور که حس انسانیت و ملیت و اسلامیت در آن ها بیدار شده‚ آن را بیدارتر نگه دارند و نگذارند این شعله الهی خاموش شود. تمسک به اسلام و حبل متین اسلام و قرآن کریم و امام اعظم امام عصر سلام الله علیه بکنند و با همت والای خود تمام مشکلات را رفع کنند.  

 

صحیفه نور جلد 1 صفحه 120 تاریخ:دی ماه 1343  

 توحید کلمه ممالک دنیا‚ خواسته پیامبر اسلام   

    پیغمبر اسلام می خواست در تمام دنیا وحدت کلمه ایجاد کند. می خواست تمام ممالک دنیا را در تحت یک کلمه توحید‚ در تحت کلمه توحید تمام ربع مسکون را قرار بدهد منتهی اغراض سلاطین آن وقت از یک طرف‚ اغراض علمای نصاری و یهود و امثال ذالک از طرف دیگر سد شد‚ مانع شد از این که ایشان بتوانند آن کار را انجام بدهند. الان هم سدند‚ الان هم آنها مانع هستند‚ الان هم گرفتاری ما برای خاطر آنهاست‚ الان هم یهود مانع هستند که اسلام ترویج بشود‚ الان هم نصاری مانع هستند که اسلام را آن طور که هست معرفی کنند.

 

صحیفه نور ج 2 صفحه 48 تاریخ: 57/2/16  

من همواره مصرا خواسته ام که مسلمانان سراسر جهان متحد شوند و بر ضد دشمنانشان از جمله اسرائیل مبارزه کنند‚ متاسفانه دعوت های مرا رژیم های مختلفی که در کشورهای مسلمان بر سر کار آمده اند نشنیده اند‚ من امیدوارم که بالاخره این دعوت ها شنیده شوند و من در این راه پایداری خواهم کردبر دول اسلامی است که با وحدت کلمه دست استعمار و صهیونیسم را قطع کنند.   

 

 

 

*** صحیفه نور ج 2 صفحه 171 تاریخ سخنرانی: 25/7/57

و در این فرصت‚ لازم است از طبقه جوان تقاضا کنم که نسبت به ساحت محترم مراجع و روحانیون‚ احترامات لایقه را مراعات نمایند .جوانان عزیز آگاهند که در این وقت حساس که نهضت اسلامی به نتیجه نزدیک می شود‚ هیچ امری از اختلاف کلمه خطرناکتر نیست و در شکوفائی نهضت‚ هیچ چیز موثرتر از حفظ وحدت کلمه و ابقای صفوف مبارزه نخواهد بود.  .

   .   از خداوند متعال نصرت اسلام و مسلمین را خواستارم

  روح الله الموسوی الخمینی

 

 

*** صحیفه نور ج 5 صفحه 36 تاریخ: 57/11/17

 باید همه آقایان‚ همه اقشار‚ همه کسانی که علاقه مند به اسلام هستند‚ علاقه مند به مسلمین هستند‚ علاقه مند به امام زمان سلام الله علیه هستند‚ باید همه در صف واحد به مبارزه ادامه دهند‚ در صف واحد به نهضت ادامه دهند. این نهضت مقدس هست تا آنوقتی که به نهایت ما برسیم‚ به پیروزی نهائی که عبارت از رفتن همه قوای شیطانی و جانشین شدن قوای رحمانی در مملکتی که تعلق به امام دارد‚ تعلق به امام زمان دارد‚ تعلق به خدا دارد‚ تعلق به پیغمبر اسلام دارد‚ همه باهم‚ هم کلمه باید بشویم تا اینکه رفض کنیم این قوای شیطانی را‚ این قوای شیطانی را که الان دیگر در حال تزلزل  هستند و حشاشه ای بیشتر از آنها باقی نمانده است.

 

 

*** صحیفه نور ج 6 صفحه 49 تاریخ:   58/2/1

 وحدت کلمه رمز پیروزی مسلمین از صدر اسلام تا امروز

    ما به خواست خدای تعالی با آنکه بی ساز و برگ بودیم و ملت ما در دستش از تفنگ و آلات جنگی چیزی نبود‚ به واسطه قدرت ایمان و وحدت کلمه بر قوای طاغوتی غلبه کردیم. و من امیدوارم همه ملت های اسلامی بپا خیزند و با وحدت کلمه و با توجه به اسلام و قدرت ایمان بر اجانب و بر کسانی که می خواهند این ملت ها را همیشه در تحت اختیار و سلطه خود داشته باشند غلبه کنند. رمز پیروزی مسلمین در صدر اسلام وحدت کلمه و قوت ایمان بود. قوت ایمان بود که یک لشکر ضعیف را بر امپراطوری های بزرگ عالم غلبه داد و سی نفر به قیادت خالد ابن ولید بر شصت هزار نفر لشکر پیشقراول روم غلبه کرد. این قدرت اسلام بود که پیش می برد و ما مسلمین باید با قدرت اسلام‚ اسلام را پیش ببریم. باید با قوای کفر به قدرت اسلامی مبارزه کنیم و دست تبهکاران را از ممالک خودمان دور کنیم. اگر وحدت کلمه اسلامی بود و اگر دولت های و ملت های اسلام به هم پیوسته بودند معنا نداشت که قریب یک میلیارد جمعیت مسلمین زیر دست قدرت ها باشند. اگر این قدرت‚ قدرت بزرگ الهی منضم بشود به قدرت ایمان و همه با هم برادرانه در راه اسلام قدم بردارند‚ هیچ قدرتی بر آنها غلبه نخواهد کرد.

 


ارسال شده در توسط نازنین فاطمه