سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سابقون

حفظ اساس اسلام بالاترین فریضه

این مسئله ، مسئله مهمی است ، مسئله وحدت بین شما و وحدت همه قشرهای مختلف ایرانی یک امر مهمی است برای حفظ کیان اسلام که واجب است بر همه ما،چنانچه بر همه ما واجب است که به هر طور می توانیم دفاع کنیم از اسلام . امروزقضیه ، قضیه دفاع است ، دفاع از یک قدرتهایی که می خواهند حمله کنند، می خواهند به هر طوری شده است باز شما را و ما را برگردانند به اسارت اولی و این دفعه اگر آنهاخدای نخواسته یک قدرتی پیدا کنند ، مثل سابق نیست . آنها اساس اسلام را از بین می برند؛ برای اینکه دیدند اسلام است که می تواند کار بکند و در مقابل بایستد . و این یک فریضه ای است بر همه ما، از اهم فرایض است حفظ اسلام ؛ یعنی ، حفظ اسلام ازحفظ احکام اسلام بالاتر است ؛ اساس اسلام اول است ، دنبال او اساس احکام اسلام است . و بر همه ما ، بر همه شما به مقداری که قدرت داشته باشیم ، به مقداری که توانایی داشته باشیم واجب است که جدیت کنیم در اینکه این دفاع مقدس را ما به طور شایسته عمل بکنیم .

شما در جبهه ها هیچ نگذارید آرامش پیدا کند دشمن ، اگر بگذارید آرامش پیدا کندمی رود و تجهیز زیادتر می کند و شما را به زحمت می اندازد . باید نگذارید که او یک شب از اضطراب بیرون بیاید، الان در اضطراب هستند ، نگذارید که آنها از اضطراب بیرون بیایند.

و ثانیا، همه ملت باید در این امر شرکت داشته باشند . مسئله ، مسئله یک حکومت نیست ، مسئله ، مسئله یک جنبه نیست ، مسئله ، مسئله اسلام است . مسئله اسلام ؛یعنی ، بر زن و مرد این کشور واجب است که دفاع کنند، هرکس به اندازه ای که تواند بایددفاع بکند و این دفاع را باید تعقیب بکنیم تا ان شاءالله ، به پیروزیهایی که خدای تبارک وتعالی می خواهد، برسیم .

من امیدوارم که خداوند به همه شما توفیق عنایت کند . همه شما را حفظ کند ووحدتتان را حفظ کند و جدیت تان را دوچندان کند.

و شما مطمئن باشید که شما پیروزید؛ برای اینکه کسی که برای خدا عمل می کندپیروز است . این پیروزی برای شما هست ، خدا وعده کرده است که اگر نصرت کنیدخدای تبارک و تعالی را، شما را نصرت می کند. نصرتها هم که همه دیدید و همه اوقات دیدید که چه نصرتهایی حاصل شده است و حاصل می شود و حاصل خواهد شد.

مطمئن باشید، قلبهایتان قوی باشد و از هیچ امری نترسید؛ از هیچ قدرتی نترسید،این قدرتها قدرتهایی نیستند که بتوانند با اسلام مقابله کنند . شما ان شاءالله ، امیدوارم که موفق باشید و ان شاءالله ، من هم که دعا می کنم به شما . و واقعا، مفتخرم به اینکه ما یک وقتی واقع هستیم که یک همچو ملتی داریم و یک همچو سپاهی داریم و یک همچوارتشی داریم و یک همچو قوای مسلحه ای داریم و یک همچو ملت و اشخاصی داریم و همچو دست اندرکارانی داریم که همه آنها ان شاءالله ، برای خدا عمل می کنند.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته  28/4/1365

صحیفه امام ،ج 21،ص76


ارسال شده در توسط نسترن